Ravinto blogit, Sinun valintasi Blogit

VALLOITA UUSI ALUE ELÄMÄSSÄSI JA ONNISTU PAINONHALLINNASSA

Olen Personal Trainer Ravintovalmentaja Tiina Ekman. Yritykseni nimi on Sinun Valintasi ja haluan opettaa sinua tekemään hyviä valintoja elämässäsi erityisesti ravinnon ja liikunnan suhteen. Olen myös sairaanhoitaja ja olen nähnyt monien kamppailevan painonsa kanssa. Haluan auttaa heitä yksilöllisesti tai ryhmässä. Ryhmän etu on se, että näkee myös muita samassa tilanteessa olevia ja saa heiltä tukea.

Olen joutunut laihduttamaan myös itse ja kokeillut erilaisia dieettejä. Minulla on kolme lasta. Jokaisesta raskaudesta minulle on jäänyt yli kymmenen kiloa. Laihduttamisessa olen onnistunut vasta sitten, kun olen alkanut syömään ja liikkumaan säännöllisesti. Samalla olen opetellut kuuntelemaan kehon nälkäviestejä eli lopettanut laihduttamisen. Tein siis pysyviä muutoksia elämässäni. Mikä parasta säännöllisen syömisen myötä olen saanut myös mahakipuni vähenemään!

IMG-20161017-WA0004

Pysyvä painon pudotus vaatii siis pysyviä muutoksia. Koko elämää ei tarvitse muuttaa, mutta muutoksia vanhaan tulee tehdä. 1-3 muutosta olennaisissa asioissa saattaa riittää, mutta 5 pysyvää muutosta takaa onnistumisen. Ajattele, miten pienestä se voi olla kiinni. Valmennuksessani mietimme yhdessä nuo sinulle sopivat asiat. Teemme monen asian rutiinilla ja emme aina näe itse niiden seurauksia ilman ulkopuolisen apua.

Muutoksen muuttaminen rutiiniksi vie myös aikaa. Sen takia muutosta pitää yleensä opetella vähintään kuukauden ajan. Sen takia Sinun Valintasi painonhallintaryhmät kokoontuvat kolmen kuukauden ajan viikoittain. Yleensä en suosittele muutenkaan tuon lyhyempiä valmennuksia, koska usein silloin vain tuhlaamme molempien aikaa ja molemmat ovat tyytymättömiä lopputulokseen.

Tuo ryhmä tai henkilökohtainen valmennus vaatii myös sitoutumista. Jos epäröit omaa sitoutumista, ei sinun kannata lähteä laihduttamaan ollenkaan. Tulet tuskin onnistumaan, jos et pysty antamaan itsellesi tuota aikaa keskittyä painon pudotukseen. Silloin kannattaa tyytyä nykyiseen painoosi.

Jojoilu ja dieetit kannattaa myös lopettaa, sillä ne vain sekoittavat aineenvaihduntaasi. Lopputuloksena siitä on enemmän rasvaa, korkeampi paino ja pienempi perusaineenvaihdunta. Nämä asiat vain vaikeuttavat entisestään painon hallintaa ja sitä tuskin haluat. Se ei ainakaan ole sinun terveytesi kannalta olisi järkevää.

Tämä kirjoitukseni vaikuttaa varmaan tylsältä. Onneksi olet jaksanut lukea tähän asti. Lukiessasi olet varmaan huomannut, ettei pysyvä painonhallinta ole mitään ihmeellistä. Usein etsitään jotain taikakikkaa, jolla voisi laihtua. Sellaista ei kuitenkaan ole. Moni tekee syömisestään ihan liian vaikeaa ja rajoittaa sitä liian paljon.

Olen nähnyt sairaanhoitajan työssäni niin paljon huonoa oloa. Sen vuoksi halusin aikanaan parantaa omaa oloani liikkumalla ja syömällä paremmin. Nyt olen valmis tekemään töitä sinun hyvinvointisi eteen. Olet ottanut hyvän askeleen lukemalla tämän tekstin loppuun. Sinä valitset itse loppuelämäsi suunnan. Ajattelen, että meistä jokainen on valintojensa summa. Kannustan sinua tekemään parempia valintoja. Lisää tietoa ja tekstejä löydät osoitteesta

www.pt-tiinaekman.fi

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s